CUBALAH MAIN.... BEST!!!!

27 Mei 2010

ENTRY HARI JUMAAT

Assalamualaikum... baru abis jln2 kat blog org tadi... huh.. lega sket he3.. sambil2 dgr radio klasik nasional yg memperdengarkan lagu2 lama yg pernah & yg x pernah dengar bukak ternet ni.... Pd hari Jumaat ni mcm biasalah org2 lelaki bersiap2 tuk pergi kerumah Allah masjidlah!!!.. Sembahyang Jumaat !! kite ni plak x de wat pe2... wat dek jela kan... nk tengok TV x dek cite2 best. huhhhh boringnye...

Cuti 3 ari tp ckg x deplak bagi kerja rumah.. cume bm je cikgu Naza bagi.. 2pon xbanyak... bukan nak minx tapi... sbenarnya suke gak... x de kerja rumah... he3.... Ha! ari tu baru je ari terbuka tuk ibu bapa dtg skolah jumpa ckg ambik rekod profil anak masing3.. mcm2 keputusan ade... tp ari 2 kite gmbira sgt2!! sbb dpt no1...

Rasenye dr tahun1 x pernah pulak klah drpd dpt no1 niplak..he3.. bukan nak blagak tp bangga lah kan sbb xde sape leh kalahkan kite ni... Walaupe pon nak ucapkan tahniah kat kwn2 yg dpt no 10 keatas... no 2 aidid mmg dh agak dah ni.. no3 ct okla...4 aida syafiza hmmm ade gak peningkatan kat aida ni tahniah2.. 5 zakwan hmmm no komen..

6 Maria kwn baikku yg menyimpan byk rahsia aq.. tp aq ade gak simpan rahsia die..kan maria?? tahniah maria!!! 7 maizatul... hu! tahniah2 usaha lagi tuk dapat no6 plak k?? 8 muhaimin no komen!! 9 shaun"jealous kan" he3 yg ni mmg meningkat naik!! mcm suhu air menggelegak.. sebelum ni die dpt no belas2 je... fuyooo cayalah shaun!! dan 10 khairuddin "abang khairuddin kpd adik anies" he3. jgn marah!! hmm oklah 2 no 10 tahniah!!!

x terang sangat

nampak x??? he3

4A 1B... hmmm

Kpd yg lain jgn risau!! usaha lagi pd canang 2 dan ujian bulan ogos nnti k???

20 Mei 2010

CANANG 1

Assalamualaikum... akhirnya habis jugak CANANG 1 dan........... dapat keputusannya!!! tapi sebelum tu nak cite pasal hari canang tu.. sebelum peperiksaan baca bismillah surah al-Insyirah dan doa.... pastu barulah jawab kertas tu..

Hari Selasa hari pertama canang.. bahasa melayu pemahaman,penulisan dan matematik 2... hmmmm bahasa melayu pemahaman susah jugaklah sbb banyaklah perkataan yg xpernah dengar.. bile cari kat kamus mmg ade!!
Lps tu penulisan.. bahagian A senang... bahagian b mula2 xtau nak pilih yg mane... pas pikir masak2 nk masak kari.. eh!! tersalah plak... pilih buat syarahan yg bertajuk kebaikan belajar secara berkumpulan... masa tu nasib baik idea ni keluar secara tiba2.. cukup2 4 isi.... Lps rehat math paper2.. hmmm masenye x begitu panjang jadi mesti pandai gunakan dan bahagikan masa tu.. Alhamdulillah sempat gakkk

Hari rabu canang cuma math paper1 yg lain Kt sivik Ag... math paper 1 tgk soalan nmpak cam x de masalah.. bile bace soalan cam senang jew.. sbb bile kira2 terus dapat jwpannya... cume adelah 3-4 soalan yg x tau hentam sajala.... tp x pe ckp senang kan kite tengok dpt berapa.. he3


Hmmmmmm hari khamis hari last peperiksaan dan kertas yg paling ditakuti oleh saya iaitu kertas BI dan Sains..... sbb saye rase bi ni susah tau.. ade grammar lah apelah kan.. dan sains plak sbb masuk pelajaran tahun 4 5 6.. tapi bile tgk kertas bi tu kertas 1 la.. camne x de masalah... bile kertas 2... bahagian buat karangan tu.. susah skitlah.. pastu sains ... cam senang!!!
dan

dgn banggANYA...



Akhirnya tibalah keputusan yg dinanti-nantikannnnnn..... KEPUTUSAN CANANG 1 SK DATO KLANA MAAMOR SEREMBAN... he3 lebih2 lah plak... mula2 dapat kertas Bm 1 ... okla.. iaitu 82... math2 boleh tahan gi.. sbb 32 per 40... tapi bile kertas 1... nak tau brape??? he... x nak cakapla... malunye... nilah paling teruk tau.. sbb ape?? cuai sgt!! nilah yg dikatakan senang tadi... hu3 rase nak wat semula tauuuu.. tapiiiiiiiiiiii markah sains ku dah mengubat luka dihatiii .. cewah! nak tau brape? paper 1 5 je salah kertas 2 sume betulll.. jumlah nye 90 ye!!!!!!!!!!!!! rupenye sains ni senang je kalau baca balik buku tu.. he3 .. penulisan plak 87.... ye3... dan bi walaupun x dapat kertas sbb cikgu gi kursus 2 minggu tapi dapat 82 .. A jugak tu.... hmmmm yg sedih math lah... sbb very
careless hu3... jd kpd yg akan menduduki ujian nnti jgn cuai tau!! nti buruk padahnya....

dan berikut markah keseluruhannya....

BAHASA MELAYU PEMAHAMAN 82

BAHASA MELAYU PENULISAN 87

BAHASA INGGERIS 82

MATHEMATHICS 74

SCIENCE 90

AGAMA ISLAM 99

KAJIAN TEMPATAN -xtaugi

SIVIK 92



JUMLAH NYE 4A 1B.. tupon sorang je iaitu MARDHIAH BT. ABDULLAH.. kitelah lah tu.. he3........


ye33333333333

15 Mei 2010

SELAMAT HARI GURU!!!!!!!!

SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA GURU DIMALAYSIA.....
TERIMA KASIH KERANA MENDIDIK ANAK BANGSA (termasuk saya) DENGAN PENUH SABAR DAN BERSUNGGUH-SUNGGUH... JASAMU GURU TETAP KAMI SANJUNG HINGGA KE AKHIR HAYAT..... TERIMA KASIH CIKGU!!!!



AWARD LAGI!!

Assaalmualaikummmmm .. dapat award lagi.. ha 22 sekali tau... he3 sbenarnye terlambat ambik... dah alme x tgk jnguk 2blog ni... bz sikit sbb ade canang minggu lepas ye lah bdak sekolah lah katakannnn he3 tapi pe pe pon tq kat unniesya dan hafiza suraya sbb award ni... kpd tg dtng kat blog ni tggalkan jejek anda dulu nnti kite sinnggah balik k??? sorry bebanyak... tq22222





11 Mei 2010

PIALA THOMAS


Assalamualaikum........ sbnarnye pasal piala thomas & uber ni malas nk tulis dulu! nnti bile dh mng nnti baru nk tulissss... TAPI....................................
Huh... korang pon tau kan... KALAH!!!!! dh lak dgn jepun. pasukan yg baru nk main tu pon leh klah! klu dgn china mungkinlah.. mcm piala uber 2... 5-0 Ni dgn jepun!!!! ish3.. tapi nk wat camne? dah nasib kan..... kite terima jelah....!
Lps ni lawan denmark... agaknye camne ek ptg ni?? mintak2 menang lah... kalau kalah buat malu aje tau.. dah lah kat tmpat sendiri!! mcm NS ari tu... dgn t team pon leh kalah.... rasenye xlah kuat sgt t team tu! hei x taulah.. name je juara piala fa.. lps tu booooooooooo... balek kampong potong gotah yolah jawab e...... he3

Eh..... dah ke lain pergi nye dah... hu.. ptg ni tgk kat tv1.. kalu nmpk cam dh nk kalah2 tu tukar tv8 tgk cite lain.... masa iklan intai2 jap tgk mata dh brape???????? lps tu tukar balik sbb kekadang mase kite tgk die kalah! masa x tengok menang plak cam smalam... tgk hafis hashim main.. set pertama tengok dah kalah tukar chanel... set ke2 x tgk menang lak.. 3 tgk kalahhhhhhhhhhhhhhhh lahhhhhhhhhhhhhh pulakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!
pe2 pon sokong MALAYSIA!!!!!!!!


MALAYSIA BOLEH



08 Mei 2010

SURAH AL-ALAQ

sila tekan ini untuk mendengar


sila tekan ini untuk mendengar


sila tekan ini untuk mendengar
.....Maksud Surah Al-Alaq.....
[1]
Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk)

[2]
Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku;

[3]
Bacalah, dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah,

[4]
Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,

[5]
Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.

[6]
Ingatlah! Sesungguhnya jenis manusia tetap melampaui batas (yang sepatutnya atau yang sewajibnya)

[7]
Dengan sebab ia melihat dirinya sudah cukup apa yang dihajatinya.

[8]
(Ingatlah) sesungguhnya kepada Tuhanmu lah tempat kembali (untuk menerima balasan).

[9]
Adakah engkau nampak (baiknya) orang yang melarang (dan menghalang)

[10]
Seorang hamba Allah apabila ia mengerjakan sembahyang?

[11]
Adakah engkau nampak (buruknya) jika ia berada di atas jalan yang betul?

[12]
Atau ia menyuruh orang bertaqwa (jangan melakukan syirik)?

[13]
Adakah engkau nampak (terlepasnya dari azab) jika ia mendustakan (apa yang disampaikan oleh Nabi Muhammad kepadanya) serta ia berpaling ingkar?

[14]
Tidakkah ia mengetahui bahawa sesungguhnya Allah melihat (segala amal perbuatannya dan membalasnya)?

[15]
Jangan sekali-kali berlaku derhaka! Demi sesungguhnya jika ia tidak berhenti (dari perbuatannya yang buruk itu), nescaya Kami akan menyentap ubun-ubunnya (dan menyeretnya ke dalam neraka),

[16]
Ubun-ubun (orang) yang berdusta, yang bersalah.

[17]
Kemudian biarlah ia memanggil kumpulannya (untuk menyelamatkannya)

[18]
Kami pula akan memanggil malaikat Zabaniyah (untuk menyeksanya)!

[19]
Ingatlah! Janganlah engkau (wahai Muhammad) menurut kehendaknya, dan (sebaliknya) sujudlah dan dampingkanlah dirimu kepada Allah (dengan taat dan beramal soleh)!

Sekian... Wassalam.......sembah

06 Mei 2010

AWARD KE-3

Ye ye..... dapat award ke 3.. kali ni lak drpd fara myra ... tq2.. x sangka lah pulak bagi award kat blogger ni best kan??? org bagi kite ambik... kite bagi org ambik... tq skali lagi e ......
byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee



AWARD UNTUK MIMI....

Assalamualaikum... ari ni nak bagi award kat Mimi sbb die dah jadi follower ke-100...... wah!! diam x diam akhirnya sampai dah 100 followerrr.. happy nye!! he3.. ok Mimi.. oleh sbb awak follower yg ke-100 kite bagilah award kan.. mcm cabutan bertuah.. ha3.. Nnti bila sampai follower ke 200 kite bagi lagi k??? agak-agaknye lame x??? kite tunggu je k? ok Mimi... ambik tao....!!

GlitterFly.com - Customize and Share your images

03 Mei 2010

AWARD KE-2

Assalamualaikum... hari ni kita dapat award lagi drpd fateen ....

Ni awardnya... cantik kan??? he3 die kata award ni utk follower2 die.. time kasih.......

Sebelum tu korang tengok dlu gambar kucing ni yg baru ditangkap tadi.. anak kucing ni x tau sape punya main masuk je rumah... tapi I like it.. kite suka kucing.. comel... he3 .. die siap tido lagi tau... mcm aksi ade... SELAMAT MENONTON!!!!